آقازاده، محرم؛ احدیان، محمد (1377). مبانی نظری و کاربردهای آموزشی نظریه فراشناخت. تهران: نوپردازان.
سلطانمحمدی، زهره (1388). بررسی تأثیر آموزش راهبردهای فراشناختی بر چگونگی بازیابی اطلاعات علمی از طریق موتور جستجوگرگوگل اسکولار بر دانشجویان کارشناسی ارشد دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی در سال تحصیلی 87-86. پایاننامه کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی.
سیف، علیاکبر (1389). روانشناسی پرورشی نوین. دوران: تهران.
کوارویی، رعنا (1392). بررسی رابطه راهبردهای شناختی و فراشناختی با رفتار اطلاعجویی اعضای هیات علمی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی. پایاننامه کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانششناسی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی.
مختاری، حیدر (1390). بررسی همبستگی باورهای معرفتشناختی و نیاز به شناخت با رفتار اطلاعاتی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد. پایاننامه دکتری کتابداری و اطلاعرسانی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه فردوسی مشهد.
هومن، حیدرعلی (1384). مدلیابی معادلات ساختاری با کاربرد نرمافزار لیزرل. تهران: سمت.
Adams, F. & Aizawa, K. (2008). The bounds of cognition. Amsterdam: John Wiley & Sons.
Bostick, S. L. (1992). The development and validation of the Library Anxiety Scale. PhD dissertation, Wayne State University.
Brown, T. A. (2006). Confirmatory factor analysis for applied research. New York: Guilford Press.
Cartwright, B. (2002). Cognitive development and reading: the relation of reading specific multiple skill to reading comprehension in elementary school children.
Journal of Educational Psychology, 94, 610- 630.
https://doi.org/10.1037/0022-0663.94.1.56
Catalano, A. (2017). Development and validation of the Metacognitive Strategies for Library Research Skills Scale (MS-LRSS).
The Journal of Academic Librarianship, 43(3), 178-183.
https://doi.org/10.1016/j.acalib.2017.02.017
Crescenzi, A. (2016). Metacognitive knowledge and metacognitive regulation in time-constrained in information search (vol. 1647). Proceedings of the 2nd International Workshop on Search as Learning. Pisa, Italy.
Eich, E., Kihlstrom, J. F., Bower, G. H., Forgas, J. P., & Niedenthal, P. M. (2000). Cognition and emotion. Oxford: Oxford University Press.
Flavell, J. H. (1976). Metacognitive aspects of problem solving. In L.B. Resnick (Ed.), The nature of intelligence (pp. 231-235). New York Erlbaum Associates.
Ford, N., Wilson, T., Foster, A., Ellis, D., & Spink, A. (2002). Information seeking and mediated searching. Part 4. Cognitive styles in information seeking.
Journal of the American Society for Information Science and Technology, 53(9), 728-735.
https://doi.org/10.1002/asi.10084
Ingwersen, P., & Järvelin, K. (2006). The turn: Integration of information seeking and retrieval in context. Amsterdam: Springer.
King, Raebaka (2011). Metacognition: Information literacy and Web 2.0 as an instructional tool. Currents in Teaching and Learning, 3(2), 22-32.
Norusis, M. J. (2005). SPSS 13.0 Statistical procedures companion. Chicago: SPSS.
Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics (6th ed.). New York: HarperCollins.
Tsai, M. J., Liang, J. C., Hou, H. T., & Tsai, C. C. (2012). University students' online information searching strategies in different search contexts.
Australasian Journal of Educational Technology, 28(5), 881-895.
https://doi.org/10.14742/ajet.822
Van Overschelde, J. P. (2008). Metacognition: Knowing about knowing. In J. Dunlosky & R. A. Bjork (Eds.), Handbook of metamemory and memory. New York: Psychology Press.
Send comment about this article