Survey research of function library by use internal evaluation (The study of the Central Library of Astane Quds Razavi)

Document Type : Research Article

Author

Hormozgan University

Abstract

purpose: This study examined the performance management component of librarians and library staff using internal valuation models at the Central Library of Astane Quds Razavi.
Methodology: This study, based on its nature and the data collection methods, is a descriptive research. The population studied here included public librarians and library patrons at the control library Astane Quds Razavi. For data analysis, we used descriptive statistical techniques and test such as T-test.
Findings: Using a sample t-test and mean comparison with the number 3 (average) Overall, finding revealed that the success of the Public Library of Astane Quds Razavi in the sub-sectors of the research functions and from the view point of experts is more than average.

Keywords


محمدی، رضا (1384). راهنمای عملی انجام ارزیابی درونی در نظام آموزش عالی ایران: تجارب ملی و بین‌المللی. انتشارات سازمان سنجش و آموزش کشور چاپ اول.
میرغفوری، سید حبیب؛ مکی، فاطمه (1386). ارزیابی سطح کیفیت خدمات کتابخانه‌های آموزشی با رویکرد لایب‌کوآل (مورد: کتابخانه‌های دانشگاه یزد). فصلنامه کتابداری و اطلاع‌رسانی. 10(37)، 62-79.
باباغیبی، نجمه؛ فتاحی، سید رحمت‌الله (1387). مقایسه سنجش کیفیت خدمات کتابخانه‌های دانشگاه فردوسی از دیدگاه کاربران و کتابداران با استفاده از ابزار لایب کوآل. فصلنامه کتابداری و اطلاع‌رسانی، 10 (44)، 255-274.
صیادی تورانلو، حسین؛ منصوری، حسن؛ جمالی، رضا (1387). شناسایی و رتبه‌بندی ابعاد کیفیت خدمات کتابخانه‌ای با رویکرد فازی (مطالعه مورد: کتابخانه‌های دانشگاه یزد). فصلنامه کتابداری و اطلاع‌رسانی، 11 (44)، 141-160.
شهبازی، رحیم، صداقت، کامران (1386). ارزیابی درونی در کتابخانه‌های دانشگاهی: مطالعه موردی کتابخانه مرکزی دانشگاه تربیت‌معلم آذربایجان. فصلنامه کتابداری و اطلاع‌رسانی، 10 (4)، 111-128.
Cowin, bob (1994). Initaiting change Througinterna l Evaluation promoting ownership of program and service Evaluation Results;internet://www.cirpa-acpir.ca.
CAPTCHA Image