آخشیک، سمیه سادات (1398). آیا این گره کور است؟ تحلیل و ارزیابی برنامههای درسی علم اطلاعات و دانششناسی از منظر شناختی و دانشی.
پژوهشنامه کتابداری و اطلاعرسانی. 9(1)، 5-26. Doi:
10.22067/RIIS.V0I0.74107
بلوم، سمیوئل بنجامین، انگهارت، ماکس دی. (1374). طبقهبندی هدفهای پرورشی. (علی اکبر سیف و خدیجه علیآبادی، مترجم). تهران: رشد.
حری، عباس (1384). چالشها و راهکارهای آموزش کتابداری در گفتگو با عباس حری. مصاحبهکننده فرزاد دادرس. کتاب ماه کلیات، 90 و 91، 6-17. بازیابی شده در 23 فروردین 1398 از https://www.magiran.com/paper/276239
حسنزاده، محمد، زندیان، فاطمه و نویدی، فاطمه (1393). بررسی سازگاری میان کتابهای منتشر شده و مباحث آموزشی کتابداری و اطلاعرسانی در مقطع کارشناسی در ایران. مدیریت اطلاعات و دانششناسی. 1(1)، 33-45. بازیابی شده در 1 اردیبهشت 1398 از: https://lib.journals.pnu.ac.ir/article_1007.html
حیاتی، زهیر (1383). آموزشهای کتابداری و اطلاعرسانی در ایران: گذشته، حال، آینده. مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 57، 25-41. بازیابی شده در 1 اردیبهشت 1398 از http://nastinfo.nlai.ir/article_705.html
حیاتی، زهیر (1384). آموزش کتابداری و اطلاعرسانی در ایران! یافتهها و نایافتهها. کتاب ماه کلیات، 90 و 91، 30-39. بازیابی شده در 18 فروردین 1398 از: http://ensani.ir/fa/article/300531
خسروی، فریبرز (1375). ترازوی کاست کار. مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 26، 110-117. بازیابی شده در 1 اردیبهشت 1398 از: https://www.noormags.ir/view/fa/articlepage/8697
داورپناه، محمدرضا (1383). آسیبشناسی سوالات کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاعرسانی و عدم تطابق آن با واحدهای درسی این رشته. مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 57، 11-24. بازیابی شده در 31 فروردین 1398 از: http://nastinfo.nlai.ir/article_704.html
دیانی، محمدحسین، رجبی، محمد حسن، شعبانی، احمد، عازم، پرویز، قزل ایاغ، ثریا، لاریجانی، حجت الله و مختاری معمار، حسین (1372). ارزیابی برنامههای درسی رشته کتابداری در سطح کارشناسی، پیام کتابخانه، 3(4)، 33-64. بازیابی شده در 16 خرداد 1398 از: https://publij.ir/article-1-540-fa.html
دیانی، محمدحسین (1379). شیوههای ناکارآمد در آزمون کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاعرسانی. کتابداری و اطلاعرسانی، 3(2)، 1-22. بازیابی شده در 23 تیر 1400 از: http://lis.aqr-libjournal.ir/article_47567.html
دیوسر، هدی و جعفری گهر، منوچهر (1393). ارزیابی برنامههای درسی رشته آموزش زبان انگلیسی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بر مبنای طبقهبندی بازنگری شده بلوم. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی. 32، 73-99. بازیابی شده در 23 تیر 1400 از: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=258499
عزیزی، یعقوب، صادقی، علیرضا و عبداللهی، حسین (1395). ارزشیابی کیفیت درونی برنامه درسی دروس عمومی دوره کارشناسی از دیدگاه اساتید و دانشجویان. پژوهشهای کیفی در برنامهریزی درسی. 2، 1-24. بازیابی شده در 23 تیر 1400 از: https://qric.atu.ac.ir/article_7038.html
علیپور ندوشن، خدیجه، طلاچی، هما و خوشگام، معصومه (1385). بررسی کتابهای منتشر شده کتابداری و اطلاعرسانی (1358-84) و همخوانی آنها با محتوای سرفصل مصوب دروس. مدیریت سلامت، 9(25)، 13-22. بازیابی شده در 23 تیر 1400 از: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=92157
محمدی، مهدی، متقی دادگر، امیر (1386). بررسی تطبیقی آزمون کارشناسی ارشد علوم کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاههای دولتی و آزاد اسلامی بین سالهای 1381-1386. کتابداری، 41(46)، 155-177. بازیابی شده در 21 تیر 1400 از: https://jlib.ut.ac.ir/article_21166.html
نیکزاد، فاطمه و عصاره، فریده (1394). بررسی استنادی و محتوایی کتابهای تألیفی فارسی موجود در سرفصل جدید کارشناسی کتابداری و اطلاعرسانی (مصوب 1388) کشور بر پایه استنادهای درون متنی آن کتابها. پژوهشنامه کتابداری و اطلاعرسانی، 5(1)، 138-152. بازیابی شده در 23 تیر 1400 از: https://civilica.com/doc/667098/
Anderson, L. and Krathwohl. D. A. (2001). Taxonomy for Learning, Teaching and Assessing: A Revision of Bloom's Taxonomy of Educational Objectives. New York: Longman.
Boden, C., & Murphy, S. A. (2012). The Latent Curriculum: Breaking Conceptual Barriers to Information Architecture. Partnership: The Canadian Journal of Library and Information Practice and Research, 7(1). https://doi.org/10.21083/partnership.v7i1.1519
Chu, H. (2006). Curricula of LIS programs in the USA: A content analysis. In C. Khoo, D. Singh & A.S. Chaudhry (Eds.), Proceedings of the Asia-Pacific Conference on Library & Information Education & Practice 2006 (A-LIEP 2006), Singapore, 3-6 April 2006 (pp. 328-337). Singapore: School of Communication & Information, Nanyang Technological University.
Pasipamire, N. (2014). Examining the Gap between Employers’ Skills Needs and Library and Information Science Education in Zimbabwe. Presented at
IFLA WLIC 2014 - Lyon - Libraries, Citizens, Societies: Confluence for Knowledge. Retrieved on July 17 2021from
http://library.ifla.org/1002/1/150-pasipamire-en.pdf
Send comment about this article