اسماعیلزاده، پروانه حسنزاده، محمد (1397). تأثیر سواد اطلاعاتی کاربران بر صحت اطلاعات منتشره در شبکههای اجتماعی مجازی. پژوهشنامه کتابداری و اطلاعرسانی، 8 (2)، 161-179. Doi: 10.22067/riis. v0i0.65715
اسمعیلی، امیر؛ رحیمی، صالح و مرادی، محمود (1398). بررسی رابطه بین سواد اطلاعاتی و توانایی تشخیص اخبار جعلی براساس مؤلفههای ایفلا در میان کاربران کتابخانهها با استفاده از مدل معادلات ساختاری. مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 30(1)، 8-28. Doi: 10.30484/NASTINFO.2019.2304
جعفرزاده، محمدرحیم و سوزنیار، عبدالکریم (1395). سواد رسانهای الزام توسعه پایدار در قرن بیست و یکم. مقالات منتخب همایش ملی سواد رسانهای و مسئولیت اجتماعی. تهران: انتشارات پشتیبان.
سادات سیدی، زینب (1390). امکانسنجی نقش کتابخانههای عمومی در توسعه و ترویج کارآفرینی از دیدگاه کتابداران کتابخانههای عمومی استان اصفهان. پایاننامه کارشناسی ارشد. رشته کتابداری و اطلاعرسانی. دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی. دانشگاه اصفهان.
ساعی، محمدحسین؛ آزادی، محمدحسین و البرزی دعوتی، هادی (1398). مبانی طراحی نظام سواد رسانهای برای مقابله با خبر جعلی. فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، 26(4)، 235-276. Doi: 10.22082/CR.2019.111743.1893
سلطانی فر، محمد؛ سلیمی، مریم؛ فلسفی، غلامرضا (1396). اخبار جعلی و مهارتهای مقابله با آن. فصلنامه رسانه، 108(3)، 43-69. بازیابی شده در 1 شهریور 1399 از http://qjmn.farhang.gov.ir/article_51733.html
صابری، مریم (1395). سواد رسانهای و اطلاعاتی: مفهومی نوین برای نیازهای عصر اطلاعات. مقالات منتخب همایش ملی سواد رسانهای و مسئولیت اجتماعی. تهران: انتشارات پشتیبان.
عطائیظاهر، شیما؛ تجعفری، معصومه؛ صنعتجو، اعظم و شریف، عاطفه (1397). امکانسنجی ارائه خدمات مؤثر بر توسعه اقتصادی در کتابخانههای عمومی شهر مشهد. کتابداری و اطلاعرسانی (زودآیند). بازیابی شده در 20 مرداد 1399 از http://lis.aqr-libjournal.ir/article_68911.html
واگان، لیون (1384). روشهای آماری برای متخصصان کتابداری و اطلاعرسانی: رویکرد کاربردی و ساده برای درک، استفاده و تفسیر علم آمار. ترجمه محمدرضا قانع و کیوان کوشا. تهران: چاپار.
Anderson, R. (2017). Fake news and alternative facts: Five challenges for academic libraries. Insights, 30 (2), 4–9. Doi:10.1629/uksg.356
Lazer, David M. J., Matthew A. Baum, Yochai Benkler, Adam J. Berinsky, Kelly M. Greenhill, Filippo Menczer, Miriam J. Metzger, Brendan NY, (2018). The science of fake news. Science 09 Mar, 359 (6380), 1094-1096
Mason, L. E., Krutka, D., & Stoddard, J. (2018). Media Literacy, Democracy, and the Challenge of Fake News. Journal of Media Literacy Education, 10 (2), 1 – 10. Doi:10.23860/JMLE-2018-10-2-1
Rose-Wiles, L. (2018). Reflections on fake news, librarians, and undergraduate research. Reference & User Services Quarterly, 5 (3), 200–204. Doi:10.5860/rusq.57.3.6606
Sullivan, M. C. (2019). Libraries and Fake News: What’s the Problem? What’s the Plan? Communications in Information Literacy, 13 (1), 91-113. Doi:10.15760/comminfolit.2019.13.1.7
Sullivan, M. C. (2019). Why Librarians Can’t Fight Fake News. Journal of Librarianship and Information Science, 51 (4), 1146-156. Doi:10.1177/0961000618764258
Walsh, J. (2010). Librarians and controlling disinformation: Is multi-literacy instruction the answer. Library Review, 59 (7), 498–511. Doi:10.1108/00242531011065091
Send comment about this article