امین مظفری، فاروق؛ پرداختچی، محمدحسن؛ یمنی دوزی سرخابی، محمد؛ ذکائی، محمد (۱۳۸۷). بررسی رابطه فرهنگ سازمانی و سبکهای رهبری در دانشگاههای ایران.
فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی. ۴۷، ۱۳۴-۱۵۸. بازیابی شده در 29 آبان 1400 از
https://www.sid.ir/FileServer/JF/64813874706.pdf
پریرخ، مهری (۱۳۸۵). نقش و کارکرد فرهنگ سازمانی و عامل رهبری در توسعه اشتراک دانش از نظر کتابداران مرجع کتابخانههای دانشگاهی: مطالعه موردی.
مطالعات تربیتی و روانشناسی، ۷(۱)، ۱۰۵- ۱۲۷. بازیابی شده در 29 آبان 1400 از
https://profdoc.um.ac.ir/articles/a/203317.pdf
پورسراجیان، داریوش؛ اولیاء، محمدصالح؛ سلطانی علیآبادی، مژگان (۱۳۹۲). تعیین و اولویتبندی موانع به اشتراکگذاری دانش در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی مطالعه موردی موسسه آموزش عالی امام جواد ع.
فصلنامه تخصصی رشد فناوری، ۹ (۳۴)، 34-43. بازیابی شده در 29 آبان 1400 از
https://www.sid.ir/FileServer/JF/43013923405.pdf
چراغی، امیر (۱۳۹۴). پیشبینی عملکرد شغلی از روی تغییرپذیری و فرهنگ سازمانی در دانشگاه آزاد اسلامی اهواز. پایاننامه کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی.، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات خوزستان.
حسین قلی زاده، رضوان (۱۳۸۳). بررسی جایگاه مدیریت دانش در دانشگاه فردوسی مشهد بر اساس نظریه نوناکا و رابطه آن با فرهنگ سازمانی. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه فردوسی مشهد.
خاتمیانفر، پریسا (۱۳۸۶). بررسی وضعیت، شیوهها و عوامل مؤثر بر اشتراک دانش در سازمان کتابخانهها، موزهها و مراکز آستان قدس رضوی. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد.
خاکپور، عباس؛ پرداختچی، محمدحسن؛ قهرمانی، محمد؛ ابوالقاسمی، محمود (۱۳۸۸). بررسى رابطه فرهنگ سازمانی و مدیریت دانش در بین اعضاى هیئتعلمی.
راهبرد فرهنگ، شماره پنجم: 91-106. بازیابی شده در 29 آبان 1400 از
https://www.noormags.ir/view/fa/articlepage/594656/
رحیمیان، حمید و شامی زنجانی، هانیه (۱۳۹۰). تأثیر عوامل فرهنگ سازمانی برای استقرار فرایندهای مدیریت دانش در معاونت فناوری و برنامهریزی سازمان امور مالیاتی کشور.
پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات (ویژهنامه علمسنجی)، ۲۶ (۴)، ۹۸۹-۱۰۰۷. بازیابی شده در 29 آبان 1400 از
https://jipm.irandoc.ac.ir/article-1-1531-fa.html
کاوه، داود؛ سلاجقه، سنجر؛ شیخی، ایوب (۱۳۹۷). تبیین ابعاد فرهنگ سازمانی و رابطه آن با توانمندسازی روانشناختی کارکنان ستادی دانشگاه علوم پزشکی مشهد.
دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، ۱۰ (۳)، ۹۳-۱۰۰. بازیابی شده در 29 آبان 1400 از:
http://journal.nkums.ac.ir/article-1-1597-fa.pdf
کفاشان کاخکی، مجتبی (۱۳۹۳). سنجش هماهنگی راهبردهای مدیریت دانش و زیر نظامهای آن در کتابخانههای مرکزی دانشگاهی با راهبردهای دانشگاهها و نقش آن در پیادهسازی مدیریت دانش. رساله دکتری، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد.
ﻣﺸﺒﮑﯽ، اﺻـﻐر (۱۳۸۰). ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ رفتارﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ: ﺗﺤﻠﯿﻞ ﮐـﺎرﺑﺮدی، ارزش از رﻓﺘـﺎر اﻧﺴﺎﻧﯽ. ﺗﻬﺮان: ﻧﺸﺮ ﺗﺮﻣﻪ، ﭼﺎپ دوم.
میرحیدری، اشرف؛ عابدی، احمد؛ هویدا، رضا؛ سیادت، علی (۱۳۹۱). فراتحلیل تأثیر فرهنگ سازمانی بر استقرار مدیریت دانش در سازمانهای ایران (۱۳۹۱-۱۳۸۰) تفاوتهای تحقیقات در روش، ابزار، نمونهگیری و تحلیل.
رویکردهای نوین آموزشی، ۷۷-۹۶. بازیابی شده در 29 آبان 1400 از
https://nea.ui.ac.ir/article_19082.html
نعامی، عبدالزهرا؛ تقی پور، آذین؛ نیسی، عبدالکاظم (۱۳۹۰). رابطه فرهنگ سازمانی با انگیزش شغلی، اشتیاق شغلی و رفتارهای نوآورانه با میانجیگری توانمندسازی روانشناختی.
مجله علوم رفتاری. ۵(۴)، 325 – 334. بازیابی شده در 29 آبان 1400 از
https://www.noormags.ir/view/fa/articlepage/916831
یزدانی، بیتا؛ ارباب شیرانی، بهروز؛ آراستی، محمدرضا؛ عیسایی، محمدتقی (۱۳۸۶). بررسی موانع انتقال و به اشتراکگذاری دانش در سازمانهای ایرانی (مورد کاوی). پنجمین کنفرانس بینالمللی مدیریت.
Adeinat, I.M., & Abdulfatah, F.H. (2019). Organizational culture and knowledge management processes: case study in a public university,
VINE Journal of Information and Knowledge Management Systems, Vol. 49 No. 1, pp. 35-53. DOI:
https://doi.org/10.1108/VJIKMS-05-2018-0041
Alavi, M.; Kayworth, T. R. & Leidner, D. E. (2006). An Empirical Examination of the Influence of Organizational Culture on Knowledge Management Practices,
Journal of Management Information Systems, 22:3, 191-224. DOI:
https://doi.org/10.2753/MIS0742-1222220307
Alavi, M., & Leidner, D. E. (2001). Knowledge management and knowledge management systems: Conceptual foundations and research issues. MIS quarterly, 107-136. DOI: http://dx.doi.org/10.2307/3250961
Altmann, A., & Ebersberger, B. (2013). Universities in change: Managing higher education institutions in the age of globalization. NewYork: Springer.
Auernhammer, J., & Hall, H. (2013). Organizational culture in knowledge creation, creativity and innovation: Towards the freiraum model.
Journal of Information Science, 15)2(1-14. DOI:
https://doi.org/10.1177/0165551513508356
Binz-Scharf, M.C. (2003).
Bureaucratic Networks or Networked Bureaucracies? Knowledge Sharing in ICT Enabled Innovation Projects. DOI:
10.2139/ssrn.2503998.
Borges, R. (2013). Tacit Knowledge sharing between IT workers: The role of organizational culture, personality and social environment. Management Research Review. 36 (1): 89-108. DOI: https://doi.org/10.1108/01409171311284602
Business Dictionary. (2017). Retrieved from http://www. businessdictionary. com /definition/national culture. html.
Chang, S. C., & Lee, M. S. (2007). A study on relationship among leadership, organizational culture, the operation of learning organization and employees’ job satisfaction. The Learning Organization, 14(2):155-185. DOI: https://doi.org/10.1108/09696470710727014
Daft, R. L. (2015). Organization theory and design. New York: South - Western College Publication (12 edt).
Dupuv, F. (2002). The Chemistry of Change: Problems, Phases and Strategy. New York: Palgrave.
Ghobadi, S, & D’Ambra, John. )2012(. Knowledge Sharing in Cross-functional teams: a
coopetitive model. Journal of Knowledge Management 16, 285-301. DOI: https://doi.org/10.1108/13673271211218889
Hwang, Y. & Kim, D.J. (2007). Understanding affective commitment, collectivist culture, and social influence in relation to knowledge sharing in technology mediated learning. IEEE Transactions on Professional Communication, 50 (3), 232-248. DOI: https://doi.org/10.1109/TPC.2007.902664
Janićijević, N. (2012). The influence of organizational culture on organizational preferences towards the choice of organizational change strategy. Economic Annals, 193, 25 - 51. DOI: https://doi.org/10.2298/EKA1293025J
Johansson, C., Åström, S., Kauffeldta, A., Helldinc, L., & Carlströmd, E. (2014). Culture as a predictor of resistance to change: A study of competing values in a psychiatric nursing context. Health Policy, 114 (2 - 3), 156 - 162. DOI: http://dx.doi.org/10.1016/j.healthpol.2013.07.014
Kim, Y, & Adler, M. (2015). Social scientists’ Data Sharing behaviors: Investigating the roles of individual motivations,institutional pressures,and data repositories. International Journal of Information Management 35, 408-418. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijinfomgt.2015.04.007
Kim, Y.-G., Yu, S.-H., & Lee, J.-H. (2006). Knowledge strategy planning: methodology
and case. Expert Systems with Applications, 24(3), 295–307. DOI: http://dx.doi.org/10.1016/S0957-4174(02)00158-6
Korhan, A. (2017). Knowledge Sharing in Business Organizations: Leadership Role in Knowledge Sharing at Turkish Enterprises. In Priti Jain, Nathan Mnjama ed. Managing Knowledge Resources and Records in Modern Organizations. London: IGI Global. DOI: http://dx.doi.org/10.4018/978-1-5225-1965-2.ch004
Lee, H. & Choi, B. (2003). Knowledge Management Enablers, Processes and Organizational Performance: An Integrative View and Empirical Examination. Journal of management information systems, 20(1), pp. 179-228. DOI: https://doi.org/10.1080/07421222.2003.11045756
Ling, C. W., Sandhu, M. S. and Jain, K. K. (2009). Knowledge sharing in an American multinational company based in Malaysia. Journal of Workplace Learning, 21(2), 125-142. DOI: https://doi.org/10.1108/13665620910934825
Mcinerney, C, R. & Koening, M. (2011). Knowledge management (KM) processes in organizations: Theoretical foundations and practice. Cambridge University Press.
Ostroff, C., Kinicki, A. J., & Muhammad, R. S. (2013). Organizational culture and climate. In N. W. Schmitt, S. Highhouse, & I. B. Weiner (Eds.), Handbook of psychology, Vol. 12: Industrial and organizational psychology (pp. 643 - 676). Hoboken: John Wiley & Sons Inc.
Peris-Ortiz, M.; Ferreira, J. & Merigó, J.M. (2019). Knowledge, Innovation and Sustainable Development in Organizations. London: Springer.
Tsai, W. P. (2003). Social structure of "coopetition" within a multiunit organization: Coordination, competition, and intraorganizational knowledge sharing. Organization Science, 13(2), 179-190. DOI: http://dx.doi.org/10.1287/orsc.13.2.179.536
Vandenhoff, B., Vijvers, J., & Ridder, J.D (2003). Funditions and application of a
knowledge management scan. European Management Journal, 21(2), 237-246.
Send comment about this article