اشرفیریزی، حسن، امرایی، مرتضی، پاپی، احمد، بهرامی، سوسن، سموعی، راحله (1391). مؤلفههای مهارتهای ارتباطی و ارتباط آنها با ویژگیهای جمعیتشناختی در کتابداران دانشگاه اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. فصلنامه نظامها و خدمات اطلاعاتی، 2(1)، 92-79. بازیابی شده در 11 فروردین 1396 از:
http://iss.srbiau.ac.ir/article_2292_28f76e3369d8ce29c9a825c101297c69.pdf
الدر، لینداف، پول، ریچارد (1388). اندیشه بهتر، زندگی بهتر در 25 گام. ترجمه مصطفی مهران و افسانه هیرمن پور. اصفهان: افسانه هیرمن پور.
امینی، اکرم (1389). ارزیابی مهارتهای ارتباطی کتابداران کتابخانههای عمومی شهر اصفهان. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه اصفهان، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی.
برکو، روی ام، ولوین، آندرو دی، ولوین، دارلین آر (1378). ارتباطات. ترجمه محمد اعرابی و داود ایزدی. تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
حیدری علی نظری، رضا (1387). اثربخشی آموزش مهارتهای مثبتاندیشی بر شیوه گروهی بر سازگاری دانشآموزان. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی.
دستغیب، مریم، علیزاده، حمید، فرخی، نورعلی (1391). تأثیر آموزش مهارتهای مثبتاندیشی بر خلاقیت دانشآموزان دختر سال اول دبیرستان، مجله ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 4، 1- 18. بازیابی شده در 17 فروردین 1396 از: http://journal.bpj.ir/article_523724_ce17f78152141230941f36a9bbae2c7a.pdf
دهقانی فیروزآبادی، طیبه، آرین، سیده خدیجه (1388). بررسی میزان اثربخشی خودگوییهای درونی مثبت بر افزایش باورهای خودکارآمدی عمومی زنان. فصلنامه روانشناسی تربیتی، 5(15)، 125-148. بازیابی شده در 27 فروردین 1396 از: https://jep.atu.ac.ir/article_2228_c216ab3f23356204f8e741e9bf13f441.pdf
رهنما، ساناز، فتاحی، رحمتالله، دیانی، محمدحسین (1394). بررسی میزان و عوامل مؤثر بر برخورداری کتابداران از مهارتهای ارتباطی: مطالعه موردی کتابداران دانشگاه فردوسی مشهد. فصلنامه پردازش و مدیریت اطلاعات،30(3)، 875 – 898.. بازیابی شده در 15 خرداد 1396 از:
http://ensani.ir/file/download/article/20160910115519-9543-218.pdf
سلیگمن، مارتین ای پی (1386). خوشبینی آموخته شده. ترجمه قربانعلی خدایی. تهران: نشر چنار.
سلیگمن، مارتین ای پی (1389). شادمانی درونی: روانشناسی مثبتگرا در خدمت خشنودی پایدار. ترجمه مصطفی تبریزی، رامین کریمی و علی نیلوفری. تهران: نشر دانژه.
سیدحسینی، شهره، خسروی، عبدالرسول، بصیریان جهرمی، رضا (1395). بررسی مهارتهای ارتباطی کتابداران کتابخانههای دانشگاهی شهر بوشهر از دیدگاه کتابداران و مراجعهکنندگان به کتابخانه: رویکرد مقایسهای. فصلنامه دانششناسی (علوم کتابداری و اطلاعرسانی و فناوری اطلاعات)، 9(33)، 51-61. بازیابی شده در 27 فروردین 1396 از
http://qje.iau-tnb.ac.ir/article_525975_26115a256ef93e66f4cdc5f0651e5fff.pdf
سیماراصل، نسترن، فیاضی، مرجان، قلیپور، آرین (1389). تبیین پیامدهای عوامل روانشناختی مثبت در سازمان. فصلنامه انجمن علوم مدیریت ایران، 5(17)، 23- 45. بازیابی شده در 15 خرداد 1396 از
http://journal.iams.ir/article_48_a4f8866ae16e78982499bc925b073dc1.pdf
فقیهی، سمانه (1387). بررسی اثربخشی مهارتهای مثبتاندیشی بر رضایت شغلی کارکنان کارخانه خودرو سبزوار. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی.
قویدل، سمیه، گیلوری، عباس، نوشین فرد، فاطمه (1391). کتابداران و مهارتهای مثبتاندیشی، مطالعه موردی کتابخانههای مرکزی دانشگاههای زیر پوشش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مستقر در شهر تهران. پژوهشنامه کتابداری و اطلاعرسانی،2(2)، 245-262. بازیابی شده در 25 تیر 1396 از
http://ensani.ir/file/download/article/20140507153250-9910-49.pdf
کریمی، لعیا، بنیاقبال، ناهید، تفرشی، شکوه، همایی، رضا (1391). میزان و نحوه بهکارگیری مهارتهای ارتباطی توسط کتابداران کتابخانههای دانشگاههای دولتی اصفهان. مدیریت اطلاعات سلامت، 9(1)، 42- 54. بازیابی شده در 15 اردیبهشت 1396 از
http://ensani.ir/file/download/article/20121210080959-9567-103.pdf
موسوینسب، سید محمدحسین، تقوی، سید محمدرضا (1385). خوشبینی- بدبینی و راهبردهای کنار آمدن: پیشبینی سازگاری روانشناختی در نوجوانان.
مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران،
12(4)، 380-389. بازیابی شده در 15 خرداد 1396 از:
http://ijpcp.iums.ac.ir/article-1-127-fa.html
واگان، لیون (1384). روشهای آماری برای متخصصان کتابداری و اطلاعرسانی: رویکرد کاربردی و ساده برای درک، استفاده و تفسیر علم آمار. ترجمه کیوان کوشا و محمدرضا قانع. تهران: چاپار.
وکیلی، محمد (1387). بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای مثبتاندیشی بر افزایش میزان سازگاری دانشآموزان. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی.
ونترلا، اسکات (1387). قدرت جادویی تفکر مثبت (10 دستورالعمل برای کسب بهترین نتیجه در کار و زندگی). ترجمه سمانه شادمان. تهران: مرندیز.
وود، جولیا تی (1379). ارتباطات میان فردی. ترجمه مهرداد فیروز بخت. تهران: انتشارات مهتاب.
هارجی، اون، ساندرز، ک، دیکسون، د (1384). مهارتهای اجتماعی در ارتباطات میان فردی. ترجمه خشایار بیگی، تهران: رشد.
همپتون، الوود (1381). نگرش مثبت. ترجمه فهیمه نظری. تهران: مؤسسه ایز ایران.
Akor, P. U., & Udensi, J. N. (2013). Functions of interpersonal communication in rendering reference services in two University libraries in Nigeria.
Library Philosophy and Practice (e-journal), Paper 896. Retrieved March 15, 2017 from http://
digitalcommons.unl.edu/libphilprac/896
Boelen, P. A. (2007). Psychometric properties of the Dutch version of the automatic thought questionnaire -positive (ATQ - P). Cognitive Behavior Therapy, 36(1), 23- 33.
https://doi.org/10.1080/16506070600874315
Caprara, G., Steca, P., Gerbino, M., Paciello, M., & Vecchio, G. M. (2006). Looking for adolescents’ well-being: Self-efficacy beliefs as determinants of positive thinking and happiness. Epidemiology and Psychiatric Sciences, 15(1), 30-43.
Chelladurai, P., & Haggerty, T. R. (1991). Measures of organizational effectiveness of Canadian national sport organization. Canadian Journal of Sport Science, 16(2), 126-133. Retrieved March 11, 2016 from https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/1647858/
Fredrickson, B. L. (1998). What good are positive emotions?.
Review of General Psychology, 2(3), 300-319. https://doi.org/
10.1037/1089-2680.2.3.300
Fredrickson, B. L. (2003). The value of positive emotions. American Scientist, 91, 330 - 335. Retrieved June 25, 2017 from https://www.americanscientist.org/sites/americanscientist.org/files/20058214332_306.pdf
Gerolimos, M., & Konsta, R. (2008). Librarians’ skills and qualifications in a modern informational environment. Library Management, 29(8-9), 691-69 .https://doi.org/10.1108/01435120810917305
Gordeeva, T. O., & Osin, E. N. (2010). Positive thinking as a factor of academic achievement in senior school students. Voprosy Psikhologii, 1, 24-33. Retrieved April 20, 2017 from https://www.researchgate.net/publication/292237818
Hargie, O. W. (1997). The handbook of communication skills. London: New York: Routledge. Retrieved April 2, 2017 from http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/07294360.2016.1176999?scroll=top&needAccess=true
Ingram, R. E., & Wisnicki, K. S. (1988). Assessment of positive automatic cognition. Journal of Consulting and Clinical Psychology, 56(6), 898-902. Retrieved April 22, 2017 from https://eric.ed.gov/?id=EJ388400
Kreicie, R. V. & Morgan, D. W. (1970). Determining sample size for research activities. Educational and Psychological Measurement, 30, 607–610.
https://doi.org/10.1177/001316447003000308
Myles-Pallister, J. D., Hassan, S., Rooney, R. M., & Kane, R. T. (2014). The efficacy of the enhanced Aussie optimism positive thinking skills program in improving social and emotional learning in middle childhood.
Frontiers in Psychology,
5, 909-928. https://doi.org/
10.3389/fpsyg.2014.00909
Perci, L., & Rossiter, J. R. (1980). Advertising strategy: A communication theory approach. New York: Praeger.
Wang, H. H., Chen, H. T., Lin, H. S., & Hong, Z. R. (2016). The effects of college students’ positive thinking, learning motivation and self-regulation through a self-reflection intervention in Taiwan. Higher Education Research & Development, 36(1), 201-216.
Youssef, C. M., & Luthans, F. (2007). Positive organizational behavior in the workplace: The impact of hope, optimism, and resilience. Journal of Management, 33(5), 774-800. Retrieved March 1, 2017 from https://digitalcommons.unl.edu/managementfacpub/36
Send comment about this article