بدریان، عابد، و پریوا صفری (1395). بررسی تصورات و کجفهمیهای دانشآموزان پایه ششم ابتدایی درباره مفهوم انرژی. خانواده و پژوهش 13 (1)، 117-137. بازیابی شده در 1 مهر 1398 از:
http://qjfr.ir/browse.php?a_code=A-10-2-5&slc_lang=fa&sid=fa
پریرخ، مهری (1386). آموزش سواد اطلاعاتی: مفاهیم، روشها و برنامهها. تهران: کتابدار.
پورباقری، سوسن و علی ایمانزاده (1395). بررسی سواد اطلاعاتی معلمان و اهمیت آن در پیشبرد اهداف آموزشی مدارس مطالعه موردی: معلمان مدارس ابتدایی دخترانه شهرستان تبریز. ششمین کنفرانس بینالمللی روانشناسی و علوم اجتماعی. تهران: همایشگران مهر اشراق.
ترکمان، آرزو، اسمعیلیگیوی، محمدرضا، حکیمزاده، رضوان، و داود حاصلی (1395). بررسی نقش واسطهای سواد اطلاعاتی در ارتباط بین سبک یادگیری با عملکرد تحصیلی. نشریه تحقیقات کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاهی 51(4)، 69-92. بازیابی شده در 1 مهر 1398 از:
https://jlib.ut.ac.ir/article_61272.html
رادمنش، ندا، جمشیدیان، عبدالرسول، و سعید رجاییپور (1395). بررسی رابطه بین سواد اطلاعاتی و میزان خلاقیت دبیران آموزش و پرورش دبیران دبیرستانهای دولتی و غیرانتفاعی شهرستان خمینیشهر در سال تحصیلی 90-91. فصلنامه دانششناسی 9(32)، 7-18. بازیابی شده در 1 مهر 1398 از:
http://qje.iau-tnb.ac.ir/article_525738.html
رحیمی، حمید، یزدخواستی، علی، و زهرا فیضی (1392). وضعیت سواد اطلاعاتی دبیران دبیرستانهای عادی و هوشمند. نظامها و خدمات اطلاعاتی، 3(و 22)، 91-102. بازیابی شده در 1 مهر 1398 از:
http://iss.srbiau.ac.ir/article_7864.html
زرهساز، محمد (1394). واکاوی ارتباط میان قابلیتهای روانشناختی و مهارتی کاربران با رفتار راهنمایابی آنها در کتابخانه دیجیتال بر پایه مدل تعدیل شده اطلاعیابی مارکیونینی. پایاننامه دکتری، دانشگاه فردوسی مشهد.
شعبانی، حسن (1385). مهارتهای آموزشی: روشها و فنون تدریس. تهران: انتشارات سمت.
صفوی، امانالله (1382). کلیات روشها و فنون تدریس. تهران: انتشارات آییژ.
عینی، اکرم (1388). طرح سلمان (سواد اطلاعاتی دانش آموزان جمهوری اسلامی ایران): الگویی برای آموزش سواد اطلاعاتی در چشمانداز بیستساله آموزش و پرورش. همایش کتابخانههای آموزشگاهی پویاسازی نظام آموزش و مشارکت در فرایند یاددهی- یادگیری. تهران: کتابدار.
فاضلی دهکردی، نگار (1390). بررسی نیازهای آموزشی کتابداران کتابخانههای آموزشگاهی مقطع راهنمایی و دبیرستان شهر اصفهان در زمینه کسب و استفاده از مهارتهای سواد اطلاعاتی در فرایند یاددهی-یادگیری. پایاننامه ارشد. گروه علم اطلاعات و دانششناسی. دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی. دانشگاه فردوسی مشهد.
قاسمی، علی حسین (1385). بررسی وضعیت سواد اطلاعاتی دانشجویان تحصیلات تکمیلی و انطباق آن با استانداردهای سواد اطلاعاتی ACRL و چهار سند توسعه ملی. پایاننامه دکتری، دانشگاه فردوسی مشهد.
مقربالهی، زهرا (1389). روشهای نوین تدریس. نشریه موج، 4 (5)، 48-77. بازیابی شده در 1 مهر 1398 از:
http://ensani.ir/fa/article/320845/%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%87%D8%A7%DB%8C-D9%86%D9%88%DB%8C%D9%86-D8%AA%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D8%B3
مقدس زاده، حسن، یمین فیروز، موسی، و خدیجه علیمحمدی (1395). بررسی رابطه مهارتهای سواد اطلاعاتی با اثربخشی معلمان: مطالعه موردی معلمان مقطع ابتدایی شهرستان ساری. پژوهشنامه کتابداری و اطلاعرسانی، 6 (1)، 306-320. بازیابی شده در 1 مهر 1398 از:
https://infosci.um.ac.ir/article/view/50124
میرحسینی، ناهید (1386). بررسی جایگاه کتابخانههای مدارس در طرح ارزشیابی توصیفی در مدارس ابتدایی استان خراسان رضوی. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه فردوسی مشهد.
نظری، مریم (1384). سواد اطلاعاتی. تهران: مرکز اطلاعات و مدارک علمی ایران.
یزدانی، فریدون، و سیده مژگان موسوی (1396). شناسایی وضعیت مهارتهای سواد اطلاعاتی معلمان ابتدایی ناحیه سه شهرستان کرمانشاه. فصلنامه دانششناسی، 10 (37)، 95-108. بازیابی شده در 1 مهر 1398 از:
http://qje.iau-tnb.ac.ir/article_535249.html
Association of College and Research Libraries (2016). Framework for Information Literacy for Higher Education, Draft1, part1. Unpublished Manuscript.
Joyce, B. R., Weil, M., & Calhoun, E. (Eds.) (2005). Models of Teaching (7th ed.). New York: Allyn & Bacon.
Chen, X. (2007). Practice and Experience of Constructing Distance Teaching Platform of Information Retrieval Course to Implement Online Information Literacy Instruction by Blackboard[J]. Library and Information, (5), 156-165, Doi: 10.1177/0961000614532121
Gunjan, N. (2014). ICT Based Education: A Paradigm shift in India. Techno LEARN: 4(1), 15-26.
Mirtu, E. (2003). A national plan for improving staff development. Retrieved from: http://www.nsdc.org/library/nsdc.plan.html (accessed: 20 May 2020)
Williams, D. A. & Caroline W. (2006). Information literacy in the classroom: Secondary school teachers' conceptions. Retrived from: https://rgu-repository.worktribe.com/output/247593/information-literacy-in-the-classroom-secondary-school-teachers-conceptions (accessed: 20 May 2020)
ارسال نظر در مورد این مقاله