اشرفیریزی، حسن (1384). جایگاه کتابخانههای آموزشگاهی در عصر اطلاعات. مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 16 (2)، 49-58.  http://nastinfo.nlai.ir/article_617.html
                                                                                                                بیگدلی، زاهد و ذوالفقاری اصل، لیلا (1396). بررسی و مقایسه دیدگاه دبیران و دبیرستانهای شهر اهواز درباره ضرورت وجود کتابخانههای آموزشگاهی و کتابدار متخصص. تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی، 23(1)، 71 -87. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=289534
                                                                                                                بیگدلی، زاهد، جمشیدی، نظام (1393). ارزیابی کتابخانههای آموزشگاهی مقطع متوسطه استان کرمانشاه بر پایه استانداردهای ایفلا برای کتابخانههای آموزشگاهی. فصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 25 (1)، 6-22. http://nastinfo.nlai.ir/article_43.html
                                                                                                                جعفری باقیآبادی، سمیه و حسنزاده، محمد (1396). شناسایی اهداف مرتبط با کتابخانههای عمومی در اسناد بالادستی جمهوری اسلامی ایران. بازیابی دانش و نظامهای معنایی، 3(12)، 27-48.
                                                                                                                https://journals.atu.ac.ir/article_8526.html
                                                                                                                دیانی، محمدحسین (1384). روشهای تحقیق در کتابداری. تهران: چاپار.
                                                                                                                دیبایی صابر، محسن، عباسی، عفت، فتحی واچارگاه، کوروش، صفایی موحد، سعید (1395). تبیین مؤلفههای شایستگی حرفهای معلمان و تحلیل جایگاه آن در اسناد بالادستی آموزشوپرورش ایران. پژوهشهای آموزش و یادگیری، ۱۳ (۲)، ۱۰۹-۱۲۳. https://www.magiran.com/paper/1692852
                                                                                                                ذوالجناحی، فرشته (1394). کتابخانههای آموزشگاهی موتور توسعه فرهنگ مطالعه. رشد جوانه، (47)،40-42. https://www.roshdmag.ir/Roshdmag_content/media/article/Ketabkhaneye_Amoozeshgahi_Zoljanahi_0.pdf
                                                                                                                رزی، جمال، امامجمعه، محمدرضا، احمدی، غلامعلی. (1396). ارائه مدلی برای معلم اثربخش و بررسی تناسب آن با استلزامات اسناد بالادستی نظام آموزشوپرورش ایران. پژوهش در برنامهریزی درسی، 14(55)، 1-14.
                                                                                                                 http://jsr-e.khuisf.ac.ir/article_539008.html
                                                                                                                زندیان، فاطمه و نصیرزاده، نسرین (1391). مطالعه نقش و جایگاه کتابخانههای آموزشگاهی در نظام آموزشی از دیدگاه دبیران، دانشآموزان و کتابداران و ارائه راهکارهای مناسب. ارتباط علمی، 25 (1)،40-58.
                                                                                                                سند برنامه درسی ملی (1391). تهران: شورای عالی آموزشوپرورش.
                                                                                                                 https://www.roshd.ir/omoumi/%D8%B3%D9%86%D8%AF-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%AF%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D9%85%D9%84%DB%8C
                                                                                                                سند برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران 1395- 1399 (1395). تهران: سازمان برنامهوبودجه.  https://rc.majlis.ir/fa/report/show/986675
                                                                                                                سند تحول بنیادین نظام آموزشوپرورش (1390). تهران: شورای عالی آموزشوپرورش.
                                                                                                                https://sccr.ir/Files/6609.pdf
                                                                                                                سند چشمانداز جمهوری اسلامی ایران در افق 1404 هجری شمسی (1382). تهران: سازمان مدیریت و برنامهریزی.
                                                                                                                https://rc.majlis.ir/fa/law/show/132295
                                                                                                                سند نقشه جامع علمی کشور (1390). تهران: شورای عالی انقلاب فرهنگی. ttps://dlp.msrt.ir/file
                                                                                                                سند نقشه مهندسی فرهنگی کشور (1392). تهران: شورای عالی انقلاب فرهنگی.
                                                                                                                http://www.sccr.ir/UserFiles/entesharat/%D9%85%D9%87%D9%86%D8%AF%D8%B3_%20%D9%81%D8%B1%D9%87%D9%86%DA%AF__opt.pdf
                                                                                                                شرافتی، ثریا (1383). وضعیت کتابخانههای آموزشگاهی (مقطع متوسطه) استان کهگیلویه و بویر احمد. فصلنامه کتاب، 15 (57)، 145-153.  http://nastinfo.nlai.ir/article_717.html
                                                                                                                ضیایی، ثریا، سلامی، مریم؛ متقی دادگر، امیر (1395). بررسی وضعیت موجود کتابخانههای آموزشگاهی شهر قم: مقطع متوسطه اول. فصلنامه علوم و فنون مدیریت اطلاعات، 2 (3)، 141-165.
                                                                                                                http://stim.qom.ac.ir/article_770.html
                                                                                                                طرهانی، فرزاد، آزادیاندلسم، رفائیل. (1397). رابطه علم، فناوری و نوآوری با دفاع دانشبنیان براساس گفتمان ولایتفقیه و اسناد بالادستی. مطالعات بینرشتهای دانش راهبردی، 8 (33)، 272-237.
                                                                                                                https://smsnds.sndu.ac.ir/article_375.html
                                                                                                                عمویی اوجاکی، عبدالواحد (1381). بررسی کتابخانههای مناطق شهری استان مازندران در سال تحصیلی 79-80. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه شیراز.
                                                                                                                فارسی 
علی آباد، نسرین؛ 
ناطقی، فائزه؛ 
سیفی، محمد(1396). طراحی و اعتباربخشی ابزار ارزیابی برنامههای درسی ضمن خدمت معلمان با تأکید بر اسناد بالادستی.
 فصلنامه علمی پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 29، 151– 178.  http://jedu.miau.ac.ir/article_2321.html
قاضیزاده، حمید؛ بیرانوند، علی (1395). نقش کتابخانههای آموزشگاهی در توسعه یادگیری. تهران: دانشگاه پیام نور.
                                                                                                                قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران (1358). تهران: مجلس خبرگان قانون اساسی.
                                                                                                                کشاورز، یوسف؛ امین بیدختی، علیاکبر؛ محمدی فر، محمدعلی. (۱۳۹۷). بررسی میزان توجه به مؤلفههای شهروندی جهانی در آموزشوپرورش ایران (مطالعه موردی اسناد بالادستی نظام آموزشوپرورش). نوآوریهای آموزشی، ۱۷ (۴)، ۹۱-۱۰۶. http://noavaryedu.oerp.ir/article_84341.html
                                                                                                                محمدبیگی، فاطمه (1387). ارزیابی کیفیت خدمات کتابخانههای عمومی وابسته به نهاد کتابخانههای عمومی کشور شهر قزوین با استفاده از ابزار Libqual. پایاننامه کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاعرسانی، دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده علوم انسانی. https://elmnet.ir/article/10426159-
                                                                                                                مرتضوی، ناهید (1381). اهمیت و نقش کتابخانههای آموزشگاهی در آموزش. فصلنامه کتاب، 13(2)، 113-120.
                                                                                                                 http://nastinfo.nlai.ir/article_825.html
                                                                                                                مزینانی، علی (1379). کتابخانه و کتابداری، سمت، تهران.
                                                                                                                مکتبیفرد، لیلا (1385). نقش کتابخانههای عمومی در تحقق اهداف فرهنگی برنامههای توسعهای ایران 1368-1383، فصلنامه کتاب، 17 (2)، 65-89.
                                                                                                                ملکیان، انسیه (1394). نقش کتابخانههای آموزشگاهی در ارتقاء سواد اطلاعاتی دانشآموزان مدارس راهنمایی دولتی دخترانه شهر مشهد. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تربیت مدرس، تهران.
                                                                                                                نشاط، نرگس، حری، عباس (1385). کتابخانههای آموزشگاهی در مدرسه کتابخانهمدار. تهران: شبکه کتاب؛ نشر چاپار.
                                                                                                                وزیری، اسماعیل، مردانی، امیرحسین، وصفی، محمدرضا. (1395). بازنمایی تولید و سنجش علم در خبرگزاریهای رسمی جمهوری اسلامی ایران. فصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 27 (2)، 181-99.
                                                                                                                https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=289583
                                                                                                                 
                                                                                                                American Association of School Librarians. (2014). Governing documents. 
www.ala.org/aasl/about/governing-docs
                                                                                                                IFLA (2015). IFLA School Library Guidelines (2nd Revised Edition). Written by the FLA School Libraries Section standing Committee. Edited by Barbara SchultzKones and Dianne Oberg, with contributions from the nternational Association of School librarianshi Executive Board. Netherlands: IFLA ress. https://www.ifla.org/files/assets/school-libraries-resource-centers/publications/ifla-school-library-guidelines.pdf
                                                                                                                                                                                                                                Barack, L. (2015). School Librarians want more Techs and more Bandwidth. Retrievd Aril 17, 2016. http://www.slj.com/2015/08/technology/school-librarins-want-more-tech-andbandwidth-slj-2
                                                                                                                Dow, M. B McMahon-Lakin, K. (2012). School Librarian Staffing Levels and Student Achievement as Reresented in 2006-2009 Kansas Annual Yearly Progress Data. School Library Research, 15. Retrieved, Aril 20, 2016, from https://eric.ed.gov/?id=EJ994364
                                                                                                                Malekani, A., & Mubofu CM, C. (2019). Challenges of School Libraries and Quality Education in Tanzania: A Review. https://digitalcommons.unl.edu/libphilprac/2334/
                                                                                                                Mojapelo, S. M. (2018). Challenges in establishing and maintaining functional school libraries: Lessons from Limpopo Province, South Africa. Journal of Librarianship and Information Science, 50(4), 410-426. https://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/0961000616667801
                                                                                                                Wickramanayake, L. (2016). Where to from here? Current status of school libraries in Sri Lanka: a survey. New Library World https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/NLW-10-2015-0073/full/html
                                                                                                                Onal, H. I. (2009). IFLA/UNESCO School Library Manifesto for creating one world. Libri, 59(1), 45-54. http://bby.hacettepe.edu.tr/yayinlar/school%20lib.%20manifesto.pdf
                                                                                                                Pappu, R., & Sawhney, S. (2019). Building Effective School Libraries: Lessons from the Study of a Library Program in India. International Information & Library Review, 51(3), 217-230. https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/10572317.2018.1526617
                                                                                        				 
                			
Send comment about this article