اسماعیلبیگی، منیره، بهجتی اردکانی، فاطمه، رضاپورمیرصالح، یاسر، نیازی، شهریار (1396). اثربخشی آموزش مفاهیم اخلاق در خانواده به شیوه قصهگویی بر اساس قصههای دینی و قرآنی بر هوش اخلاقی و هوش هیجانی دختران نوجوان.
فصلنامه فرهنگی و تربیتی زنان و خانواده، (12)42، 7-22. بازیابی شده در 17 فروردین 1400 از:
https://cwfs.ihu.ac.ir/article_201721.html
اصغری، فرهاد، اخوان، محمد، قاسمیجونبه، رضا (1397). تأثیر روش قصهگویی بر مهارتهای اجتماعی کودکان مبتلا به نشانگان داون. فصلنامه سلامت روان. (5)3، 1-11. بازیابی شده در 17 فروردین 1400 از
بورنر، جورجدبلیو (1395). 101 داستان شفابخش برای کودکان و نوجوانان (کاربر استعاره در درمان). چاپ اول. مترجمان: علیمحمد نظری، ندا اسماعیلیفر، معصومه نیکرو، فهیمه پیرصادقی و پایناز ابراهیمی. تهران: انتشارات آوای نور.
جهانبین، مریم (1394). اثربخشی قصهدرمانی گروهی بر نظریه ذهن و همدلی در کودکان پرخاشگر دوره ابتدایی شهر سمیرم در سال تحصیلی 1394. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی. بازیابی شده در 17 فروردین 1400 از
چمبرز، دیویی (1385). قصهگویی و نمایش خلاق. ترجمه ثریا قزلایاغ. چاپ هفتم. تهران: مرکز نشر دانشگاهی.
خانجانی، علی، (1390). هنر قصهگویی. چاپ اول. تهران: کانون چاپ.
خلیلیمقدم، تهمینه، حسنی، حسین، رحیمی، زینب (1397). بررسی تأثیر هنر درمانی بر پرخاشگری نوجوانان سوادآموز مؤسسه آموزشی امیدی دوباره شهرستان لردگان. مطالعات روانشناسی و علوم تربیتی (3)3، 114-118. بازیابی شده در 17 فروردین 1400 از
رضاپورمیرصالح، یاسر، شاهدی، سمیه (1396). اثربخشی آموزش هوش اخلاقی به شیوه قصهگویی بر بهبود حالتهای خلقی و رفتارهای یادگیری دانشآموزان دختر دوره ابتدایی
. فصلنامه روانشناسی کاربردی، (11)2،175-194. بازیابی شده در 17 فروردین 1400 از
https://apsy.sbu.ac.ir/article_96856.html
سلیگمن، مارتین، ای.، پی. (1397). شکوفایی روانشناسی مثبتگرا: درک جدیدی از نظریه شادکامی و بهزیستی. ترجمه امیر کامکار، سکینه هژبریان و محمود نجفی. تهران: روان.
شاهحسینینیا، علیرضا، کلانترهرمزی، آتوسا و فرحبخش، کیومرث (1394). تأثیر آموزش همدلی از طریق قصهگویی بر کاهش نشانههای اختلال نافرمانی مقابلهای کودکان.
پژوهشهای مشاوره، (14)56، 68-88. بازیابی شده در 17 فروردین 1400 از:
http://irancounseling.ir/journal/article-1-285-fa.html
شعبانی، حسن (1383). مهارتهای آموزشی و پرورشی. چاپ هجدهم. تهران: سمت.
شیخاحمدی، فهیمه (1394). بررسی تأثیر قصهگویی مبتنی بر همدلی بر مهارتهای اجتماعی. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی. بازیابی شده در 17 فروردین 1400 از
طهماسبیآشتیانی، سمیرا، آبام، زویا، تاجداران، منصور (1393). تأثیر کتابدرمانی بر مهارتهای اجتماعی کودکان دختر و پسر 7-12 سال عضو فعال کتابخانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر تهران. کتابداری و اطلاعرسانی، (17)3، 135-154. بازیابی شده در 17 فروردین 1400 از:
عبادینژاد، زهرا، برزگریاسفدن، زهره، میرسیدی، سیدحسامالدین (1398). اثربخشی قصهگویی به شیوه بحث گروهی بر اضطراب عمومی کودکان پیشدبستانی.
پرستاری کودکان. (5)3، 69-73. بازیابی شده در 17 فروردین 1400 از:
http://jpen.ir/article-1-333-fa.html
علویلنگرودی، سیدکاظم، رجایی، افسانه (1395). تأثیر برنامه درسی قصهگویی و نمایش خلاق بر خلاقیت و عملکرد تحصیلی دانشآموزان دختر پایه پنجم ابتدایی در دروس انشاء و هنر.
پژوهش و برنامهریزی. (13)2، 118-129. بازیابی شده در 17 فروردین 1400 از:
http://jsr-e.khuisf.ac.ir/article_534464.html
علیاکبری، مهناز، علیپور، احمد، درنجفیشیرازی، مهناز (1393). اثربخشی قصهگویی بر مؤلفههای هوش اخلاقی کودکان دختر پیشدبستانی در شهر اصفهان.
شناخت اجتماعی، (3)2، 33-43. بازیابی شده در 17 فروردین 1400 از:
http://sc.journals.pnu.ac.ir/article_1359.html
قدمپور، عزتاله، کلانتر، جهانگیر، حیدریانی، لیلا (1397). تأثیر آموزش هوش اخلاقی به شیوه قصهگویی بر بخشودگی بین فردی دانشآموزان.
فصلنامه پژوهش در نظامهای آموزشی، (12)41، 73-89. بازیابی شده در 17 فروردین 1400 از:
http://www.jiera.ir/article_78689.html
کهریزه، مهناز، رضاییان فرجی، حمید، زندیپور، طیبه (1397). تأثیر قصهگویی بر هوش اخلاقی و مؤلفههای آن در دانشآموزان دختر کلاس اول ابتدایی.
فصلنامه سلامت روان کودک، (5)2، 72-83. بازیابی شده در 17 فروردین 1400 از:
http://childmentalhealth.ir/article-1-307-fa.html
گنجه، پریسا، مهرابیزادههنرمند، مهناز، داوودی، ایران، زرگر، یداله (1394). اثربخشی مداخلات شناختی رفتاری بر کیفیت زندگی و خودکارآمدی پسران 10-15 ساله دارای علائم آسم شهر اهواز.
دستاوردهای پزشکی، شماره 22، 67-88. بازیابی شده در 17 فروردین 1400 از:
https://psychac.scu.ac.ir/article_11182.html
Bandura, A. (1992). Human agency in social cognitive theory. NewYork: W.H. Freeman.
Bao, Z., Zhang, W., Lai, X., Sun, W., & Wang, Y. (2015). Parental attachment and Chinese adolescents' delinquency: The mediating role of moral disengagement.
Journal of Adolescence, 11 (4), 37-47. Retrieved 6 April 2021 from
https://doi.org/10.1016/j.adolescence.2015.06.002
Borba, M. (2001). Building moral intelligence: The seven essential virtues that teach kids to do the right thing. USA: National Educator Award, National council of Self-esteem: Jossey-Bass.
Borba, M. (2005). The step-by-step plan to building moral intelligence. Nurturing kid’s heart & souls. USA: National Educator Award, National council of Self-esteem: Jossey-Bass, 108-154.
Brunel, M. L, (1989). intercultural Counseling Empathy. Santé Mentale au Québec, 14 (1), 81-94 [In French].
Dujmovic Mauro (2006). Storytelling as mettod of EFL teaching.
Casopis za odgojno-obrazovnu teoriju I praksu, 1 (1). Retrieved 6 April 2021 from
https://hrcak.srce.hr/file/17682
Kirsch, Claudine (2012). Using storytelling to teach vocabulary in language lessons: does it work? The Language Learning Journal, DOI:10.1080/09571736.2012.733404.
ارسال نظر در مورد این مقاله