چکیده
هدف: توسعه و افزایش منابع مالی کتابخانه ها از طریق ارائه خدمات حق الزحمه ای و همچنین مشخص کردن راهکارهایی در همین راستا می باشد.
روش: طی این مقاله عواملی مانند نوع کتابخانه، نوع خدمات، محیط و امکانات، به منظور تدوین و اجرای راهکارهای افزایش منابع مالی کتابخانه ها مورد بررسی و شناسایی قرار گرفته اند.
یافته ها: یافته ها حاکی از آن است که شناسایی عواملی مانند نوع کتابخانه، نوع خدمات، محیط و امکانات و همچنین برقراری عوامل اجرایی نظیر خدمات تحویل مدرک، خدمات نسخه برداری، استفاده از پایگاه های اطلاعاتی، برگزاری کارگاه های آموزشی و خدمات مشاوره ای می توانند از جملة خدمات حق الزحمه ای کتابخانه ها محسوب شده و در راستای تحقق اهداف مقاله به طور موثر و کارآمد نقش آفرین باشند.
قاضی زاده, حمید, & معرفت, رحمان. (1392). توسعه خدمات غیر رایگان در کتابخانهها. پژوهشنامه کتابداری و اطلاع رسانی, 3(2), -. doi: 10.22067/riis.v3i1.9494
MLA
حمید قاضی زاده; رحمان معرفت. "توسعه خدمات غیر رایگان در کتابخانهها". پژوهشنامه کتابداری و اطلاع رسانی, 3, 2, 1392, -. doi: 10.22067/riis.v3i1.9494
HARVARD
قاضی زاده, حمید, معرفت, رحمان. (1392). 'توسعه خدمات غیر رایگان در کتابخانهها', پژوهشنامه کتابداری و اطلاع رسانی, 3(2), pp. -. doi: 10.22067/riis.v3i1.9494
VANCOUVER
قاضی زاده, حمید, معرفت, رحمان. توسعه خدمات غیر رایگان در کتابخانهها. پژوهشنامه کتابداری و اطلاع رسانی, 1392; 3(2): -. doi: 10.22067/riis.v3i1.9494
ارسال نظر در مورد این مقاله