احمدی، مهناز؛ شریف، عاطفه؛ و نوکاریزی، محسن (1395). چارچوب سواد اطلاعاتی 2016 در وبسایت کتابخانههای دانشگاههای برتر ایران و جهان و رویکرد دانشجویان به مصداقهای آن. تحقیقات کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاهی، 51(4)، 111-93.DOI: https://doi.org/ 10.22059/jlib.2017.61312
احمدی، مهناز؛ شریف، عاطفه؛ و نوکاریزی، محسن (1395). از استاندارهای سواد اطلاعاتی تا چارچوب سواد اطلاعاتی برای آموزش عالی 2016. پژوهشنامه کتابداری و اطلاعرسانی، 6(2)، 119-97 DOI: https://doi.org/10.22067/riis.v6i2.56228
پریرخ، مهری؛ ارسطوپور، شعله؛ و نادری، رامین (1390). اثربخشی کارگاههای آموزشی سواد اطلاعاتی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی: پژوهشی با رویکرد زمینهگرا. پژوهشنامه کتابداری و اطلاعرسانی، 1(2)، 201-224. DOI: https://doi.org/10.22067/riis.v1i2.8663
حبیبی، حمدالله و خدایاری شوطی، سعید (1394). ارتباط سواد اطلاعاتی و دسترسی به امکانات با نگرش به یادگیری الکترونیکی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه. آموزش در علوم پزشکی، 15(1)، 8-1. بازیابی شده در 1 شهریور 1398 از http://ijme.mui.ac.ir/article-1-3558-fa.html
زاهدی نوقابی، مهدی؛ فتاحی، رحمتالله؛ صالحی فدردی، جواد؛ و توکاریزی، محسن (1396). بررسی سبک یادگیری، سواد اطلاعاتی و سواد رایانهای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و واکاوی رابطه میان آنها. پژوهشنامه کتابداری و اطلاعرسانی، 7(2)، 231-205. DOI: https://doi.org/10.22067/riis.v7i2.63317
نصیریپور، نسرین؛ نوکاریزی، محسن و تجعفری، معصومه (1395). مهارتهای سواد اطلاعاتی و عوامل مرتبط با آن در میان کتابداران دانشگاههای علوم پزشکی مشهد و فردوسی مشهد. دوماهنامه مدیریت اطلاعات سلامت، 13(2)، 101-96. بازیابی شده در ۳۱ فروردین 1399 از http://him.mui.ac.ir/index.php/him/article/view/2552/3519
یاری، شیوا (1388). بررسی عوامل اثرگذار بر وضعیت سواد اطلاعاتی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاههای بیرجند و فردوسی مشهد. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه بیرجند، بیرجند.
American Library Association. (2000). Information literacy competency standards for higher education. Chicago: ACRL. Available at: http://www.nclis.gov/libinter/infolitconf&meet/candy-paper.html
Association of College and Research Libraries (2016). Framework for Information Literacy for Higher Education, Final Version. Unpublished Manuscript. Reterived in January 11, 2016. Available at: http://www.ala.org/acrl/standards/ilframework.
Candy, P. C. (2002). "Information Literacy and Lifelong Learning," White Paper prepared for UNESCO, the U.S. National Commission on Libraries and Information Science, and the National Forum on Information Literacy, for use at the Information Literacy Meeting of Experts, Prague, and The Czech Republic.
Henkel, M. (2015). Educators of the information society: Information literacy instruction in public and academic libraries of Canada. Proceedings of the Association for Information Science and Technology, 52(1), 1-10. DOI: https://doi.org/10.1002/pra2.2015.145052010036
Kipnis, D.G., & Frisby, A. J. (2006). Information Literacy and library attitudes of occupational therapy students. Medical Reference Services Quarterly, 25(4). Retrieved September 15, 2008, Available at: http:/mrsq.haworthpress.com. DOI: 10.1300/J115v25n04_02
Repanovici, A., & Koukourakis, M. (2017). Assessment of information literacy courses for PhD students. Qualitative and Quantitative Methods in Libraries, 1(3), 221-237. DOI: https://doi.org/10.4018/IJHCITP.2017040106
Trembacha, S., & Dengb, L. (2018). Understanding millennial learning in academic libraries: Learning styles, emerging technologies, and the efficacy of information literacy instruction. College and undergraduate libraries. DOI:https://doi.org/10.1080/10691316.2018.1484835.
Whitmire, E. (2001). Factors influencing undergraduates self-reported satisfaction with their information literacy skills. Portal: Libraries and the Academy, 1(4), 409-420. Available at:http://muse.jhu.edu/login?uri=/journals/portal-libraries-and-the-academy/v001/1.4whitmire html. DOI: https://doi.org/10.1016/S0099-1333(01)00223-3
Yang, S., & Chou, M. (2014). Promoting and teaching information literacy on the internet: surveying the web sites of 264 academic libraries in North America. Journal of Web Librarianship, 8(3), 88-104. DOI: https://doi.org/10.1016/j.acalib.2019.03.008
ارسال نظر در مورد این مقاله