افراسیابی، محمدصادق؛ مرادی، علیرضا؛ رفیعی، الهه (1392). مطالعات شبکه های اجتماعی و سبک زندگی جوانان. تهران: سیمای شرق.
بهروزفر، هدایت (1396). طراحی و تحلیل ابزاراعتبارسنجی وب مبتنی بر چارچوب نظری چوی. پایاننامه دکتری. دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی. دانشگاه فردوسی مشهد.
جوکار، طاهره؛ کوکبی، مرتضی (1395). مروری بر ساختار و کاربردهای نظامهای برچسبگذاری اجتماعی. کتابداری و اطلاعرسانی. 19 (2)، 27-43. بازیابی شده در 10 شهریور 1396 از http://lis.aqr-libjournal.ir/article_45926.html
داستانی، میثم؛ کرامتی، جواد؛ پورفاطمی، علی؛ اکرامی، علی (1394). دلایل و انگیزه استفاده از شبکههای اجتماعی مجازی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گناباد. مجله علمسنجی کاسپین. 2 (2)، 24-27. بازیابی شده در 6 دی 1396 از http://cjs.mubabol.ac.ir/article-1-82-fa.pdf
عابدیجعفری، حسن؛ تسلیمی، محمدسعید؛ فقیهی، ابوالحسن؛ شیخزاده، محمد (1390). تحلیل مضمون و شبکه مضامین: روشی ساده و کارآمد برای تبیین الگوهای موجود در دادههای کیفی. اندیشه مدیریت راهبردی. 5 (2)، 151-198. بازیابی شده در 12 اردیبهشت 1395 از http://smt.journals.isu.ac.ir/article_163_d8eed4a2e3a4c8f3fd513eead0a9a60c.pdf
کشاورز، حمید؛ فهیمنیا، فاطمه؛ نوروزی، علیرضا؛ اسمعیلیگیوی، محمدرضا (1395). طراحی و اعتباریابی مدل مفهومی ارزیابی باورپذیری اطلاعات در محیط وب: کاربرد روشهای فراترکیب و دلفی. تعامل انسان و اطلاعات. 3(3)، 1-16. بازیابی شده در 24 دی 1395 از https://hii.khu.ac.ir/article-1-2565-.pdf
کرسول، جان (1391). پویش کیفی و طرح پژوهش. انتخاب از میان پنج رویکرد (روایتپژوهی، پدیدارشناسی، نظریه داده بنیاد، قومنگاری، مطالعه موردی). ترجمه حسن داناییفرد، حسین کاظمی. تهران: صفار، اشراقی.
کیا، علی اصغر؛ نوری مرادآبادی، یونس (1391). عوامل مرتبط با گرایش دانشجویان به شبکه اجتماعی «فیسبوک» (بررسی تطبیقی دانشجویان ایران و امریکا). مطالعات فرهنگ- ارتباطات. 13 (17). بازیابی شده در 3 خرداد 1395 از http://www.jccs.ir/article_3382_225ad4a6e1d81d2978e687b742f077ab.pdf
محبوب، سیامک؛ میرطاهری، سیده لیلی (1395). گونه شناسی استفاده و رضامندی ایرانیان از شبکه اجتماعی کتاب محور گودریدز. پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات. 31 (3)، 803-821. بازیابی شده در 10 اسفند 1395 از https://jipm.irandoc.ac.ir/browse.php?a_id=2898&sid=1&slc_lang=fa
نویدی، فاطمه (1394). نقش شبکههای اجتماعی پیوسته در رفتار اطلاعیابی زندگی روزمره کاربران. تعامل انسان و اطلاعات. 2 (1)،49-59. بازیابی شده در تاریخ 22 بهمن 1395 از https://hii.khu.ac.ir/article-1-2466-fa.html
Blumler, J. G., & McQuail, D. (1969). Television in politics: Its uses and influence. University of Chicago Press.
Choi, W. (2015). A New framework of web credibility assessment and an exploratory study of older adults’ information behavior on the web. Unpublished doctoral dissertation, Florida state university.
Chung, N., Nam, K., & Koo, C. (2016). Examining information sharing in social networking communities: Applying theories of social capital and attachment. Telematics and Informatics, 33(1), 77-91. doi: https://doi.org/10.1016/j.tele.2015.05.005
Daymon, C., & Holloway, I. (2010). Qualitative research methods in public relations and marketing communications. Routledge.
Denzin, N. K., & Lincoln, Y. S. (Eds.). (2011). The Sage handbook of qualitative research. Sage.
Ellison, N. B., Steinfield, C., & Lampe, C. (2011). Connection strategies: Social capital implications of Facebook-enabled communication practices. New media & society, 13(6), 873-892. doi: https://doi.org/10.1177/1461444810385389
Fidel, R., & Green, M. (2004). The many faces of accessibility: engineers' perception of information sources. Information Processing & Management, 40(3), 563-581. doi: https://doi.org/10.1016/S0306-4573(03)00003-7
Jansen, B. J., Sobel, K., & Cook, G. (2011). Classifying ecommerce information sharing behaviour by youths on social networking sites. Journal of Information Science, 37(2), 120-136. Doi: https://doi.org/10.1177/0165551510396975
Jere, M. G., & Davis, S. V. (2011). An application of uses and gratifications theory to compare consumer motivations for magazine and Internet usage among South African women's magazine readers. Southern African Business Review, 15(1), 1-27. Retrieved in June 24 2016.
https://journals.co.za/docserver/fulltext/sabr/15/1/sabr_v15_n1_a1.pdf?expires=1588926786&id=id&accname=guest&checksum=3F3AC73174125056179DE7CB4CC1AC5E
Katz, E., Blumler, J. G., & Gurevitch, M. (1973). Uses and gratifications research. The public opinion quarterly, 37(4), 509-523. Retrieved in October 23 2016.
www.jstor.org/stable/2747854
Lee, C. S., Bakar, N. A. B. A., Dahri, R. B. M., & Sin, S. C. J. (2015, December). Instagram This! Sharing Photos on Instagram. In International Conference on Asian Digital Libraries (pp. 132-141). Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-319-27974-9_13
Lee, E., Lee, J. A., Moon, J. H., & Sung, Y. (2015). Pictures speak louder than words: Motivations for using Instagram. Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking, 18(9), 552-556. https://doi.org/10.1089/cyber.2015.0157
Lincoln, Y. S. & Guba, E. G. (1985). Naturalistic Inquiry. Newbury Park, CA: Sage Publications.
Machin Masteromatteo, J.D. (2010). Exploring user’s information behavior in social networks. Tallinn university. Retrieved Sep. 24 2016 from http://hdl.handle.net/10760/14954.
Malik, A., Dhir, A., & Nieminen, M. (2016). Uses and gratifications of digital photo sharing on Facebook. Telematics and Informatics, 33(1), 129-138. https://doi.org/10.1016/j.tele.2015.06.009
Morris, M. R., Teevan, J., & Panovich, K. (2010, April). What do people ask their social networks, and why?: a survey study of status message q&a behavior. In Proceedings of the SIGCHI conference on Human factors in computing systems, 1739-1748. https://doi.org/10.1145/1753326.1753587
Morville, P and L. Rosenfeld (2006). Information architecture for the World Wide Web. Third edition. Sebastopol, Calif.: O’Reilly
Nov, O., Naaman, M., & Ye, C. (2010). Analysis of participation in an online photo‐sharing community: A multidimensional perspective. Journal of the Association for Information Science and Technology, 61(3), 555-566. https://doi.org/10.1002/asi.21278
Pai, P., & Arnott, D. C. (2013). User adoption of social networking sites: Eliciting uses and gratifications through a means–end approach. Computers in Human Behavior, 29(3), 1039-1053. https://doi.org/10.1016/j.chb.2012.06.025
Richter, A., & Koch, M. (2008). Functions of social networking services. In 8th International Conference on the Design of Cooperative Systems, Carry-le-rouet, France, Institutt d’Etudes Politiques d’Aix-en-Provence, 87-98. Retrieved in Sep 23. 2017. https://dl.eusset.eu/handle/20.500.12015/2802
Rieh, S. Y., Jeon, G. Y., Yang, J. Y., & Lampe, C. (2014). Audience-aware credibility: From understanding audience to establishing credible blogs. In E. Adar, & P. Resnick (Eds.), Proceedings of the Eighth International Conference on Weblogs and Social Media (ICWSM '14) (pp. 436–445). Palo Alto, CA: AAAI Press. Retrieved in July 8. 2017 https://www.aaai.org/ocs/index.php/ICWSM/ICWSM14/paper/view/8074/8144
Sheldon, P., & Bryant, K. (2016). Instagram: Motives for its use and relationship to narcissism and contextual age. Computers in Human Behavior, 58, 89-97. https://doi.org/10.1016/j.chb.2015.12.059
Syn, S. Y., & Oh, S. (2015). Why do social network site users share information on Facebook and Twitter? Journal of Information Science, 41(5), 553-569. https://doi.org/10.1177/0165551515585717
West, R., & L.H. Turner. (2007). Introducing communication theories: Analysis and application (3rd ed.). New York: McGraw-Hill.
ارسال نظر در مورد این مقاله