هدف: هدف پژوهش بررسی تأثیر نیاز به شناخت دانشجویان بر رفتار اطلاعاتی آنان بر حسب متغیرهای جمعیت شناختی است. 1389 ، تعداد 364 نفر به روش - روش: از 19965 دانشجوی در حال تحصیل در دانشگاه فردوسی مشهد طی سال تحصیلی 90 نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. پاسخگویان سنجه نیاز به شناخت و پرسشنامه رفتار اطلاعاتی را تکمیل کردند. یافته ها: یافتهها حاکی از تفاوت معنادار میزان نیاز به شناخت آزمودنیها بر حسب حوزه تحصیلی و مقطع تحصیلی آنان بود. بین نیاز به شناخت و رفتار اطلاعاتی دانشجویان رابطه معنادار مشاهده شد. رفتار اطلاعاتی دانشجویان برحسب سطح نیاز به شناخت آنان تفاوت معناداری داشت. نتیجه اینکه نیاز به شناخت بر رفتار اطلاعاتی دانشجویان مؤثر است.
برکهارت، جوآنا ام.، مکدونالد، مری سی.، و رادماخر، آندره جی. (1387). آموزش سواد اطلاعاتی به دانشجویان. (مترجم علیحسین قاسمی و حیدر مختاری). تهران: چاپار.
قناویزچی، محمدعلی و داورپناه، محمدرضا (1386). بررسی عوامل تسهیلکننده و بازدارنده مطالعه و رابطه نگرش به مطالعه و کتابخوانی با الگوی انگیزشی مزلو. کتابداری و اطلاعرسانی، 40 (1)، 89-110.
مختاری, حیدر, & داورپناه, محمدرضا. (1391). نیاز به شناخت و تأثیر آن بر رفتار اطلاعاتی دانشجویان. پژوهشنامه کتابداری و اطلاع رسانی, 2(2), 23-54. doi: 10.22067/riis.v2i1.11306
MLA
حیدر مختاری; محمدرضا داورپناه. "نیاز به شناخت و تأثیر آن بر رفتار اطلاعاتی دانشجویان", پژوهشنامه کتابداری و اطلاع رسانی, 2, 2, 1391, 23-54. doi: 10.22067/riis.v2i1.11306
HARVARD
مختاری, حیدر, داورپناه, محمدرضا. (1391). 'نیاز به شناخت و تأثیر آن بر رفتار اطلاعاتی دانشجویان', پژوهشنامه کتابداری و اطلاع رسانی, 2(2), pp. 23-54. doi: 10.22067/riis.v2i1.11306
VANCOUVER
مختاری, حیدر, داورپناه, محمدرضا. نیاز به شناخت و تأثیر آن بر رفتار اطلاعاتی دانشجویان. پژوهشنامه کتابداری و اطلاع رسانی, 1391; 2(2): 23-54. doi: 10.22067/riis.v2i1.11306
ارسال نظر در مورد این مقاله