@article { author = {Khademi, Rouhallah and Heidari, Gholamreza and Bigdeli, Zahed and Mokhtari, Babak}, title = {Business Information: from Need to Service}, journal = {Library and Information Science Research}, volume = {9}, number = {1}, pages = {221-241}, year = {2019}, publisher = {Ferdowsi University of Mashhad}, issn = {2251-6344}, eissn = {2423-401X}, doi = {10.22067/riis.v0i0.60371}, abstract = {Introduction: Humans always have information needs. Several factors cause the information need. Context is one of them. Complicated and changing context of business has resulted in creating business information needs and so providing business information services. This paper reviews and introduces these concepts in order to open a new path for information professions. Methodology: This paper is a literature review. Findings: Different aspects of business information, as well as needs, resources and services of business information and the role information and knowledge professions may have in this domain are shown and explained. Conclusion: Today, the role and importance of business information and business information services has been determined worldwide in a way that it is needed for designing business information services. The information professionals can enter these areas in a way that they can have practical and fundamental roles and consequently, promote their social situations.}, keywords = {Business Information,Business Information Need,Business Information services,Information professionals}, title_fa = {اطلاعات تجاری: از نیاز تا خدمات}, abstract_fa = {مقدمه: انسان همواره به اطلاعات نیاز داشته، دارد و خواهد داشت. عوامل مختلفی زمینه‌ساز نیاز اطلاعاتی هستند که بافت یکی از آنهاست. بافت پیچیده و متحول امروزی کسب و کار باعث ایجاد نیاز اطلاعاتی تجاری شده است که خود ضرورت ارائه خدمات اطلاعاتی تجاری را می‌طلبد. این پژوهش به‌مرور و معرفی این مفاهیم به‌منظور باز کردن مسیری برای متخصصان علم اطلاعات برای حضور در این بخش از دنیای اطلاعات می‌پردازد. روش‌شناسی: این پژوهش به‌صورت مروری انجام و با بررسی متون مرتبط با اطلاعات تجاری و خدمات اطلاعات تجاری، مفاهیم مرتبط روشن شده است. یافته‌ها: بررسی‌های انجام‌شده در این پژوهش، ابعاد مختلف اطلاعات تجاری و همچنین نیاز، منابع و خدمات اطلاعات تجاری را مطرح و نقش متخصصان اطلاعات و دانش‌شناسی را در این عرصه روشن ساخته است. ‌نتیجه‌گیری: امروزه نقش اطلاعات تجاری و خدمات اطلاعات تجاری در دنیا مشخص شده است. ازاین‌رو، لازم است تا یک نظام خدمات اطلاعاتی تجاری طراحی، پیاده‌سازی و ارزیابی شود که متخصصان اطلاعات به این حوزه ورود کنند تا بتوانند نقش کاربردی و اساسی پیدا کنند و این امر می‌تواند علاوه بر ایجاد جایگاه حرفه‌ای آنان، به اشتغال حرفه‌مندان علم اطلاعات نیز کمک کند.}, keywords_fa = {اطلاعات تجاری,نیاز اطلاعاتی تجاری,منابع اطلاعاتی تجاری,خدمات اطلاعاتی تجاری,متخصصان علم اطلاعات}, url = {https://infosci.um.ac.ir/article_33600.html}, eprint = {https://infosci.um.ac.ir/article_33600_a8e364909ad0596a55fcc069920e777e.pdf} }