علیپورحافظی، مهدی و نوروزی، یعقوب. (1382). خدمات مرجع از راه دور در کتابخانه های مجازی. فصلنامه کتاب، دوره چهاردهم، شماره اول، 87-96. بازیابی 24 اسفند1396 از: http:// nastinfo.nlai.ir
علیجانی، رحیم. (1392). مرجع مجازی: بهترین رویکردها. تهران: نشر کتابدار.
فولرتن، ورا. (۱۳۸۱). خدمات مرجع پست الکترونیکی: مرور تأملی درباره تجارب کتابخانه گلمان (میترا صمیمی، مترجم). فصلنامه کتاب، ۱۳(4)،150-153.
لنکس، آر. دیوید، ابلس، الینجی، وایت، ماریلین دوماس و هاکو، سیرا. (1388). میز مرجع مجازی: مرجعی برای آینده (مهدی محمدی، مترجم). تهران: نشر چاپار.
محمدی، فرناز؛ بزرگی اشرف السادات (1391) خدمات مرجع مجازی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران: ارزیابی کیفی. فصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات. دوره 23، شماره 1، 131-147.
منصوری، علی و میترا پشوتنیزاده. (1385). اهمیت میز مرجع دیجیتالی در کتابخانهها و رهنمودهایی برای طراحی نرمافزار میز مرجع مجازی. فصلنامه علوم و فناوری اطلاعات، 21 (4)، 1-18.
نبوی، فاطمه. (1384). کتابخانه دیجیتالی مبانی نظری، محتوا، ساختار، سازماندهی، استاندردها و هزینهها (همراه با نگاهی به برخی کتابخانههای دیجیتالی خارجی و داخلی). مشهد: سازمان کتابخانهها، موزهها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، ۱۳۸۴.
یاریفیروزآبادی، حسین. (1386). پست الکترونیکی و نیاز کتابخانهها و مراکز اطلاع رسانی به آن. مجله الکترونیکی نما، 7(2). 43-52.
Bradford, Jane T., Barbara, Costello and Lenholt, Robert (2005). Reference Service in the Digital Age: An Analysis of Sources Used to Answer Reference Questions. The Journal of Academic Librarianship 31(3):263-272. doi: 10.1016/j.acalib.2005.03.001
Coughlan, K. (2014).Digital reference services: How does the library- based services compare with the expert services? Library Review, 53(1), 17-23. doi:10.1108/00242530410514757.
Docket, B. (2014). From reference library to information services. Services in Danger. 55(6), 301-308. doi: 10.1108/00242530010354083
Enrema, G. (2013). Managing the reference desk online. Reference Services Review, 31(3), 257-263. doi: 10.1108/00907320310486854.
Fan, Suhua Caroline, Fought, Rick L and Gahn, Paul C. (2017). Adding a feature: Can a Pop-Up Chat Box Enhance Virtual Reference Services? Journal Medical Reference Services Quarterly. Volume 36, Issue 3. Pages 220-228. doi: 10.1080/02763869.2017.1332143
Greenberg, R., & Bar-Ian, J. (2015). Ask a librarian: Comparing virtual reference services in an Israeli academic library. Library and Information Science Research, 37(2), 139-146. doi: 10.1016/j.lisr.2014.09.005
Houston, A. M. (2016). What’s in a name? Toward a new definition of reference. Reference & User Services Quarterly, 55(3), 186-188. Retrieved May 21,
2018, from https://journals.ala.org/index.php/rusq/article/viewFile/5927/7512
Kruger, H. (2015) Reference Service for Users. Information Technology and Libraries. 35, 123-129. doi: 10.1108/RSR-08-2017-0028
Lochore, S. (2014). How good are the free digital reference services? A Comparison of library-based and expert services. Library Review, 53(1), 24-29. doi: 10.1108/00242530410514766
Margaret, S. W. (2015). Impact of the internet on delivery of reference services in university libraries. Program: Electronic Library and Information Systems, 39(1), 25-38. doi: 10.1108/00330330510578787
McCrea, R. (2015). Evaluation of two library–based and one expert reference service on the web. Library Review, Vol. 53 Issue: 1, pp.11-16. doi: 10.1108/00242530410514748
Nilsen, Kirsti and Ross, Sheldrick (2008). Evaluating Virtual Reference from the Users’ Perspective. Journal the Reference Librarian. Volume 46, Issue 95-96. Pages 53-79 | published online: 20 Oct 2008. doi: 10.1300/J120v46n95_05
Penner, K. (2012). Mobile technologies and roving reference. Public Services Quarterly, 7(1- 2), 2733. doi: 10.1080/15228959.2011.572775
Ramos-Eclevia, M., & Maestro, R. (2018). Teaching Diversity, Becoming Inclusive: Perspectives and Possibilities in ASEAN Library and Information Science Schools. Journal of the Australian Library and Information Association. Volume 67, Issue 2. Pages 96-115. doi:10.1080/24750158.2018.1467142.
Shaw, Kate and Spink, Amanda (2013). University Library Virtual Reference Services: Best Practices and Continuous Improvement. Journal Australian Academic & Research Libraries. Volume 40, Issue 3 . Pages 192-205. doi: 10.1080/00048623.2009.10721404
Stevens, Christy, R. (2013). Reference Reviewed and Re-Envisioned: Revamping Librarian and Desk-Centric Services with Lib StARs and Lib Answers. The Journal of Academic Librarianship. Volume 39, Issue 2, Pages 202-214. doi:/10.1016/j.acalib.2012.11.006
Yang, S., & Dalal, H. (2015). Delivering virtual reference services on the web: An investigation into the current practice by academic libraries. Journal of Academic Librarianship, 41(1), 68-86. doi:10.1016/j.acalib.2014.10.003
ارسال نظر در مورد این مقاله